Paris 22 iunie 2006,
65 ani de când Antonescu
a ordonat ostașilor trecerea Prutului, zdrobirea vrăjmașului de răsărit
și miază-noapte - însă acolo am rămas:
nu am trecut Prutul, nu
am vărsat sânge, nu am liberat pe nimeni, nu am zdrobit nimic, dacă
ne-am ales cu ceva: cu “Holocaustul” în care noi am ucis 400. 000
evrei, iar guvernanții noștri iubiți și luminați vorbesc despre
basarabeni și bucovineni ca “minoritari” (Coposu), ca “românofoni” (Zoe
Petre), ca vorbitori de “light romanian”, un fel de limbă, însă nu cea
de tinichea, gândită-vorbită de unul, Ungureanu.
Despre Vladimir Tismăneanu - și nu numai - în 11 puncte
1. Despre Pelin II
Încep printr-un citat
din mine însumi, un fragment din Jurnalul pe luna mai 2006, instalat pe
internet (voi reveni la chestiunea “internetului”):
“Sâmbătă 13 mai 2006
“(…) Surpriză: da;
plăcere, ba. Chiar ne-plăcere să citesc pe prima pagină titlul-bombă:
“Agentul Volodea”. Ne-plăcerea vine, desigur și de la aflarea
autorului: Vladimir Alexe, acest Pelin II, dar chiar dacă altcineva
l-ar fi scris, nu mi-ar fi făcut plăcere. Pentru că unul este adevărul
și alta lovitura cu dosarul de securitate. (…)
Ca să nu existe dubii:
nu pretind că V. Tismăneanu nu ar avea păcate (și încă grele - nu cele
moștenite: cele dobândite), dar în nici un caz cele “demascate” de
Alexe.”
Unul - și cel mai descalificant - dintre “păcatele grele” ale lui V. Tismăneanu - deocamdată în relațiile cu mine:
Minte fără clipire, fără
tresărire, sigur fiind că boii de cititori-auditori români, fie ignari,
fie (mai ales) traumatizați de Teroarea Adevărului Unic Bolșevic
instalat în România din 28 iunie 1940 - Basarabia și Bucovina de Nord
și Herța fiind în România, dragi tovarăși confecționatori
ai-istoriei-și-geografiei-de-clasă - nu vor îndrăzni să contrazică un
trimis-numit-uns ca să ne re-re-scrie el istoria, tot după rețeta
Roller.
Citatele care urmează sunt din Vladimir Tismăneanu, în interviul din
22, cu A. Goșu:
2. Despre invitație
“Eu
l-am invitat pe Paul Goma. (…) Au fost multi dintre prietenii mei (…)
uimiti de aceasta decizie, tinand seama de o serie de pozitii
controversate din ultima vreme ale d-lui Paul Goma in chesti-uni legate
de perioada 1940-1941 in Basarabia, si nu numai. (…) Spun un lucru si
in favoarea d-lui Goma, si in favoarea celorlalti membri ai Comisiei:
d-l Goma nu m-a intrebat cine va face parte din Comisie (…) A dat un
accept conditionat, dar era in sine un accept.
Nici un membru al Comisiei nu a obiectat la prezenta lui Paul Goma in Comisie” (subl. mea).
Neadevarat: tăcerea-i
bruscă (din 11 aprile - până atunci îmi scrisese 2-3-4 mesaje pe zi) nu
se explică prin… descoperirea a ceea ce pusesem eu pe internet, ci prin
presiunile exercitate asupra sa prin “membrii Comisiei” (nu le
cunoșteam numele, atunci, dar nu se putea să lipsească: Mihăieș,
Manolescu, Liiceanu, Blandiana-Rusan, Patapievici, Oișteanu, R.
Ioanid…); și prin C. Săftoiu, consilierul prezidențial, cel care… urma
să-mi telefoneze «în orele următoare», pentru a stabili mijloacele
colaborării: Propusesem președintelui, prin V. Tismăneanu, să-mi
trimită prin poștă o invitație scrisă, eu anunțînd, tot prin V. T.
condițiile: restituirea cetățeniei române furate de Ceaușescu și de
Securitatea-i personală în 1977, restituirea dreptului de a publica în
România, în limba mea, în țara mea, furat de caralìii de la Poarta
Holocaustului ca N. Manolescu (antisemitizatorul meu personal care
astfel, cu sudoarea limbii sale, obținuse postul de ambasador la
UNESCO) și, de ce nu: scuze din partea statului român pentru
nedreptățile suferite de familia mea și de mine din 28 iunie 1944 până
în clipa de față.
3. Despre “puiul de bolșevic”
[V. T. ] “Afirm cu
deplina responsabilitate si am inca o buna memorie. Lucrurile s-au
complicat in momentul in care am constatat ca d-l Goma cu doua, trei
zile inainte ca eu sa-i fi trimis invitatia, pe baza faptului ca i se
pusese la dispozitie un citat atribuit lui Vladimir Tismaneanu, in care
Vladimir Tismaneanu pasamite il decreta intr-un fel pe Paul Goma ca
fiind autorul unor texte cu caracter antisemit, Paul Goma punea sub
semnul intrebarii credibilitatea stiintifica a lui Vladimir Tismaneanu
si isi incheia acea notatie: ‘este si el un pui de bolsevic‘”.
Dacă este adevărat că am comis eroarea de a-i atribui lui V. T. un citat care nu-i aparținea (
și pentru care mi-am cerut imediat scuze), nu este adevărat că determinasem ruptura dintre noi prin notarea în jurnal: “este și el un pui de bolșevic”.
Nu, nu. Admit: i-am spus
așa (în Jurnalul meu, personal, vorba lui Dinescu, “difuzat” pe
internet!) din pricina unui citat greșit atribuit lui - însă:
Este sau nu este adevărată afirmația?
- Este el, Vladimir,
fiul lui Leon Tismăneanu - cetățean sovietic, “lucrător” în timpul
războiului la Radio Moscova, sub direcția lui Răutu, trimis în România
ocupată de ruși? ; a fost L. Tismăneanu unul dintre importanții și
ferocii agenți ai comunizării, sovietizării, martirizării țării
noastre? ; a fost el director adjunct al Editurii Politice și plin al
catedrei de marxism-
stalinism, la Universitatea București - nu “leninism”, cum edul-corează fiul
meseria tatălui ? ;
- Este el fiul Herminei
căsătorită Tismăneanu și dânsa redactor la Radio Moscova, cetățean
sovietic, în România ocupînd funcții-posturi de importanță politică? A
fost dânsa - cât a fost - director de cadre în Ministerul Sănătății? ;
- Este el, Vladimir
nepotul Cristinei Luca-Boico, expulzată din Franța pentru spionaj în
favoarea sovieticilor? ; nu a ocupat și ea “posturi importante” în RPR,
atât pentru merite personale (!), cât și pentru ale soțului său Mihail
R. Boico, “spaniol” și el, rus, în România general de “grăniceri”,
citește: de Securitate, fiindcă îi obliga pe soldați să-i interpeleze,
să-i împuște, nu pe cei care intrau clandestin în RPR - sic - ci pe/în
nefericiții români care, disperați că “Americanii nu mai vin”, încercau
să fugă din raiul edificat și de ei, “spaniolii” sosiți de unde, dacă
nu din… URSS? ;
- Nu ca “pui de
bolșevic” și-a petrecut V. T. copilăria, adoles-cența în ghetoul
bolșevicilor: Cartierul Primăverii? ; a mâncat el și ai săi -
puiul-de-bolșevic - pe săturate, s-a îmbrăcat decent, chiar luxos în
comparație cu milioanele de români flămânziți chiar de ei, în zdrențe,
supraviețuind în “libertate”, fiindcă țara-ntreagă era un complex de
lagăre și de închisori unde pierea elita României, tineretul ei,
țărănimea pentru că… nu gândeau marxist-
stalinist, cum impuneau
și părinții săi? ; nu frecventa el - în virtutea “egalității de tip
sovietic” - o școală specială, pentru puii bolșevicilor, unde i-a avut
colegi pe Nicu Ceaușescu, pe Radu Ioanid, nerușinatul holocaustolog de
azi (și membru de onoare în “Comisia Oprea”)? ;
- S-a plâns V. T. că
tatăl său a fost dat afară din partid prin 1958 (ca urmare a
întreturnătoriilor dintre ei, tovarășii-de- veacuri: l-a săpat
subalternul său, Radu Florian, ca să-i ia locul ; s-a mai plâns că,
după plecarea lui în Occident mama rămasă în România era vizitată
“practic aproape săptămânal” (ce limbă-i asta: marylandeză? ) de
Securitate, ca să-l convingă pe fiu să nu mai ponegrească, la Europa
liberă, Patria Română… Vrea neapărat să-i aduc aminte cum au fost
pedepsite pentru exact aceeași “vină” multe alte mame, de pildă a
Monicăi Lovinescu - adevărat, aceea nu era evreică, nici comunistă, nu
era “eroină” din Spania, nu era cetățeancă sovietică și nu fusese nici
măcar un minut șef de cadre la Ministerul Sănătății, motiv pentru care
a ajuns la groapa comună? ;Dezolat, însă întrebarea următoare nu poate fi ocolită:
Ce a suferit familia Tismăneanu de pe urma “persecuțiilor” regimului comunist?
- a fost lăsată muritoare de foame?
- a fost alungată din casă? (care casă: cea confiscată de ei, revoluționarii burjuilor odioși - și antisemiți? )
- au fost membrii ei măcar anchetați de Securitate (nu vizitați, la domiciliu) - “ca la Securitate”?
- câte minute/zile/luni/ ani au fost aceia reținuți/deținuți?
- cine/câți dintre ei au murit în închisoare?
“Răspunsul” l-a dat
Cristina Boico (mătușa pe care Vladimir o iubea foarte), după ce s-a
re-strecurat în Franța, ca “eroină a Rezistenței Franceze”:
«În România am fost persecutați ca evrei și comuniști».
4) Despre “credibilitatea morală și științifică”
[V. T. ](…) “i-am
raspuns d-lui Goma (…) [Că] nu poti face parte dintr-o comisie in
momentul in care contesti presedintelui acestei comisii, omului care te
invita, credibilitatea morala si stiintifica.”
De acord: nu poți - dar care este “contestația”? Aceasta:
“
Este și el un pui de bolșevic”.
Re-repet : este neadevărată (“contestația”)? Neadevărat adevărul?
5) Despre ticul verbal-scriptic: “Circulă pe internet…”
[V. T. ] “publicarea pe
Internet in acelasi text a unei scrisori personale despre tatal meu, in
care eu foloseam la adresa raposatului meu parinte termeni foarte duri
legati de perioada stalinista, in care el a avut un rol destul de
important in aparatul ideologic, si pe care nu i-as folosi in limbaj
public. Era o scrisoare adresata prietenului meu, sau, sa-i spunem,
omului in care aveam incredere, Paul Goma. Acest text era pus pe
Internet. Pur si simplu. I-am raspuns ca exista lucruri care sunt
proprietatea autorului lor, o scrisoare este pentru mine proprietatea
autorului ei. Eu asa vad lucrurile, poate ma insel, si niciodata nu-mi
voi permite sa public scrsioarea cuiva catre mine fara sa-i cer acestei
persoane permisiunea. Deci asa s-a ajuns la situatia in care Paul Goma
nu face parte din Comisie”.
A venit momentul lămuririi chestiunii internetului.
Vladimir Tismăneanu -
altfel băiat simpatic, serviabil (e-he, câte burse a înlesnit el!) - nu
dovedește că este și normal de normal… Dacă ar fi fost cât de cât, nu
ar fi fabricat în grabă dimpreună cu șoptitorii săi, acest pretext de
ruptură: “publicarea pe internet”, a unei scrisori a lui către mine și
a răspunsului meu.
În primul rând, fiindcă
dialogul nu era unul confidențial, nici conspirativ (ca la ei, la
comuniștii ilegaliști) ci, am crezut, cred în continuare,
tema lui interesează,
istoria acestei țări la care el pretinde că lucrează, nu?
În al doilea rând V. T. dovedește a face parte dintre acei oameni care, avînd posibilitatea de a-și
publica
propostele în oricare periodic românesc, zbiară ca din gură de șarpe,
arătînd cu degetul lor de adolescenți pârâcioși pe cel care îndrăznește
să riposteze - prin mijloacele rămase lui accesibile (internetul). Așa
au făcut - în legătură cu mine - Gabriel Andreescu, avântatul
holocaustolog care nu văzuse măcar coperta cărții autorului acuzat de
“antisemitism”; așa a făcut cuviinciosul L. Antonesei, apărător al lui
G. A. în revista pe care o conduce (și în care mie mi-a refuzat dreptul
de replică), pretinzînd că industriașul drepturilor omului “nu a făcut
nimic necuviincios” (sic - nu, nimic necuviincios, doar… incorect:
condamnase o carte necitită); așa au făcut Adameșteanu, Lefter, acum V.
Tismăneanu, afirmînd el fără pauză de reflecție : “Circulă de la o
vreme, pe internet…”
“Pe internet”, unde
alt’? Nu sunt eu un scriitor internetizat prin grija prietenilor lui V.
Tismăneanu: Manolescu, Liiceanu, Mihăieș, Lefter, Oișteanu, A. Cornea,
Adameșteanu, Patapievici, R. Ioanid, Shafir ? Eu nu am putut face ca
Nicolae Moraru - îl cunoștea bine LeonTismăneanu, erau tovarăși de
șaibă marxist-
stalinistă - care, după pensionare, își confecționase, acasă o…
stengazeta (gazetă de perete) în care își “publica”, producțiile. Am “publicat pe internet” Jurnalul, iar în acela
și
scrisoarea lui V. T. prin care îmi cerea amănunte despre tatăl său;
apoi scrisoarea mea de răspuns : în aceea îi împărtășeam partea mea de
adevăr (la 17 noiembrie 2005). Și această scrisoare a fost consemnată
în Jurnal - la 31 martie 2006. Trebuie să fii de rea credință și
nerușinat ca să te indignarisești ca un curcan pentru că “celălalt” îți
dă replica acolo unde poate - or el nu poate în presa obștească și din
pricina ta, măcar complice la interdicție. Este Jurnalul meu, scriitor,
persoană publică (în ciuda Neocenzurii Neoscriitorilor Neoromâni); în
el consemnez, nu doar cugetări adânci si păreri suprafațice, dar și
evenimente-de-hârtie, de pildă scrisorile.
Apoi V. T. știa foarte
bine că țin un jurnal “difuzat pe internet”, “ținere” normală și…
legală - cum de l-a descoperit abia în acel moment?
În încheiere scriam:
(…) “Eu, prin forta
împrejuràrilor, nu am avut nici tatà nici mamà nici unchi nici màtusà
care sà fi fàcut ràu altora, doar pentru cà ei, “revolutionari de
profesie” asa stiau cà… se face lumea nouà. Insà nici nu voi învinovàti
vreodatà pe copiii revoluționarilor bolsevici pentru pàcatele
pàrinților - grele, monstruoase. Ci - am si spus-o, în legàturà cu
Oisteanu: le cer (urmasilor) sà-si asume înaintașii, sà accepte - cu
durere - cà acestia nu fuseserà îngerasi, cà nu pot fi absolviți doar
pentru cà fiii stiu cà pàrinții lor erau plini de iubire în familie -
fiindcà iubirea în familie nu sterge deloc ne-iubirea lor în nefamilie.
“Si asa cum atâția
copii, nepoți de nazisti s-au târît în viatà càrînd povara teribilà a
“dosarului” tatàlui SS-ist sau doar (sic)… membru al partidului lui
Hitler, asa sà suporte si urmasii bolsevicilor faptul cà pàrintii lor
nu fuseserà, vai, eroi de benzi desenate.
“Cred cu putere cà
aceastà “echilibrare” este necesarà, atât pentru noi, eternele victime,
cât si pentru urmasii celor care nu se purtaserà cu noi cu mànusi
(observi eufemismul? ). Or noi suntem milioane - numai în România. Si
nimeni dintre vinovații de martirajul nostru nu a fost màcar obligat sà
treacà prin fata unui tribunal - fie si postum (…)”.
După care comentam:
“Ce fel de
istorie știe Vladimir Tismăneanu,
azi,
dacă, orbit de durerea celor aflate despre tatăl său - totuși: un
ne-sfânt…- a uitat că, înainte (…) alți “revoluționari”(…) fuseseră
debarcați, anchetați de Instrumentul Revoluției: Securitatea, creată
după modelul NKVD? Dacă nu vorbim de Pătrășcanu, un ne-evreu - pe care
și LeonTismă-neanu îl înfierase, bolșevicește - hai să vorbim de Ana
Pauker: s-a “delimitat” Tovarășul Tismăneanu de Tovarășa Pauker, în
ședințele de demascare-înfierare? Bineînțeles, da, altfel n-ar mai fi
rămas șeful catedrei de marxism-
stalinism și director adjunct al
Editurii Politice - sub șefia altui monstru bolșevic, avînd același
“dosar”: Valter Roman? (…) Dar de Chișinevski - dat jos în 1957 (pe
când eu mă aflam în anchetă, la Interne)? El, L. Tismăneanu a fost
“zburat” (expresia aparține fiului) în 1958. Nu știu dacă tot atunci
subalternul său de la Universitate Radu Florian fusese “îndepărtat” -
însă deziluzia a fost: chiar dacă după răspunsul meu nu am citit vreun
text despre tatăl său, Vladimir Tismăneanu se comportă taman ca fiul
lui Radu Florian: detestabil; neintelectual, ne-normal: nu acceptă că
tatăl său “a avut și lipsuri”. Așa cum nu acceptă că iubita sa mătușă
Cristina Marcusohn (căsătorită Boico) a jucat un rol nefast, mizerabil,
de bolșevic fanatic executant orb al ordinelor Moscovei - atât în
Franța, ca spioană sovietică (până la 22 iunie 1941 activînd și în
folosul lui Hitler!), cât și în “surghiun” în România; rol, nu doar de
persecutor al nevinovaților, ci și de trădător-denunțător (a lucrat sub
ordinele lui Boris Bruhman, alias “Holban”, cel care a dat pe mâna
Gestapoului Grupul Manouchian, “Afișul Roșu”), atât al democrației
“burgheze” din Franța ocupată, cât și al României, ca stat care, de
voie, de nevoie, îl:/o acceptase ca cetățean/că (ba chiar ca
supracetățean - altfel ce-ar fi căutat, după repatrierea-prin-expulzare
în moțul Agerpres-ului? ).
Și degeaba declară el în dialogul cu Nicolae Coande:
“Structura mea mentala
esta, intr-adevar, una a nelinistii si a refuzului certitudinilor
inghetate” - certitudinile sale au rămas cum fuseseră: înghețate.
Și el - ca Oișteanu, ca
Anca Răutu-Oroveanu, ca Al. Florian, ca R. Ioanid - și alții din
aceeași…făină - este un autentic pui de bolșevic.
În ciuda aparențelor.”
6) Despre rolul destinat mie în Comisia cu pricina
În unul din mesajele trimise în 10 aprilie a. c. V. Tismăneanu îmi explica din capul locului:
“Rolul Dvs: (…) Nu trebue sa scrie[t]i: ati scris ce trebuia scris”.
Distribuirea rolului mut
m-a rănit, dar nu m-a determinat să-l trimit pe distribuitor la
plimbare. Deci: la o săptămână după invitație mi se comunicase că urma
să… interpretez Aria (mută) a Decorului, sarcina grea a… activității
revenind adevăraților actori (aflasem două nume: Patapievici și Antohi).
Atunci, în 10 aprilie am intuit că în acea Comisie nu voi putea
face nimic-nimic-nimic. Tocmai de aceea fusesem poftit la prezidiu:
să nu fac nimic, doar să… exist, asist, momâie. Motivul pentru care mi se distribuise astfel de rol? Eram eu cumva antiromân? , antisemit? , analfabet ? În toată modestia:
nu, la toate trei întrebările. Deci nu existau
motive (necomunicabile), ci
pretexte.
De cinci zile a avut nevoie V. T. pentru a confecționa, cu clacă,
pretextul:
“publicasem” pe internet cu o lună în urmă o scrisoare a lui, astfel
“încălcînd un… cod academic, negîndu-i credibilitatea științifică și
morală, folosind la adresa lui un limbaj inacceptabil, contrare
standardelor, pricinuindu-i grave leziuni pe la demnitatea umană etc.
Sfetnicii săi indigeni și colonizatori îi vor fi explicat, îi vor fi
făcut și un desen: un eventual câștig prin includerea lui Goma (ca să
se închidă gura reacționarilor) va fi anulat de previzibilele “cerințe” ale aceluiași:
includerea și a istoriei Ocupației Basarabiei, Bucovinei de Nord, precum și continuarea istoriei de după decembrie 1989 până azi…
Pe cine bănuiesc a-l fi
just-consiliat? De astă dată nu voi ține seamă de înțelepciunea: “Hoțul
cu un păcat, păgubașul cu zece”, fiindcă îi știu, îi văd, îi aud pe
hoți:
Pe Mihăieș,
bouar
al minții, acuzat de “antisemitism”, ca și jupânu-său, Manolescu: de
cum primise bilet de voie de la Brucan, viteazul rezistent prin cultură
se apucase de gazetărie, confecționase chiar interviuri: un volum cu
Tismăneanu (!), altul cu Manolescu - chestii însăilate din aproximații
intelectuale și din dezinformații informaționale. Omul nu știe ce-cum
să întrebe, habar n-are cum-prin-ce să-l corecteze sau stimuleze pe
inter-locutor. Tot “militînd”, tot scriind, sperînd că astfel va învăța
să scrie, tot periìnd pe cine trebuia, a ajuns la Institutul Cultural
Român, aghiotant al lui Patapievici: temîndu-se că voi cere luna de pe
cer:
publicarea unei cărți “la el, la Fundație” (Buzura: “la
Fundația mea!”), nu-i va fi lăsat lui “Volo” manșetele nădragilor, până
când acesta nu a promis-jurat că nu-l va băga pe lup în târla mioritică
a scriitorimii române, Goma are să strice toate aranjamentele
intelectualității patriei, fiind el notoriu reprezentant al “disidenței
răgușite”;
Pe Blandiana: cum să
suporte Inventatoarea Rezistenței prin ArpagiCultură ca Goma să steie
la un prezidiu alături de Dânsa, care are nețesitate de trei scaune
pentru sine și de și un sfert pentru Romi? - și de un taburet pentru
Lumina Lumii Ilieșiu, Spaima Comuniștilor (pe care-i filma de zor și cu
drag până la 22 decembrie 89 fix)? ;
Pe Adameșteanu - nu va
mai fi avînd puterea de până mai ieri, dar cuvântul său atârnă greu (!)
când se arată ocaziunea de a-i plăti lui Goma o parte din răul făcut
ei, Reprezentantă-Punct. A ce, reprezen’-punct? Dar a explicat ea, cu
gura ei, limpede:
«Ce știi tu, bă!, păi eu reprezint!»;
Dar Ion Vianu ce cusur
va fi avînd, de când, trezit din somn, la nenumăratele
comiții-prezidii, Oișteanu i-a comunicat acest mare secret: Goma e “un
basarabean antisemit”, iar fiul lui Tudor Vianu, ce să facă: a repetat,
papagal, expectorația tovarășului său de baricade și de vânătoare de
“antisemiți”…;
Dar Sorin Alexandrescu,
“nepotul Monumentului”, ilustratorul, într-un cărțoi uite-așa de gros,
plin de scheme și de săgeti indicatoare ale mersului geniului la
Faulkner ? Cel care petrecuse o viață la Amsterdam, ignorînd România și
literatura română (pentru el oprindu-se la Titus Popovici), iar după
moartea mamei sale, declarase că el fusese de totdeauna anticomunist -
drept care din vara anului 1989 participase la… Uniunea Scriitorilor a
lui Țepeneag cu Breban? (vezi
Jurnal de Căldură Mare)? ;
Dar Antohi, dar Mungiu, dar prințul-consort al său, “istoricul” Pippidi, descoperitor al “fascistului-Antonescu”-la-români? ;
Dar Marius Oprea? rămas văduv (nu orfan? ) de “Institutul R. Ioanid”, tăricean, după apariția băseștei “Comisii Volo”? ;
Dar Manolescu-UNESCO, legitimatorul lui Iliescu imediat după Mineriada Sângeroasă? ;
Dar Patapievici, heideggerul nostru drag, iubit și raional? ;
Dar Botezătorul său (și al lui Georgel Zacuscă), liicheanul, frèrul sebastianez, altfel monarfistul-foc: Liiceanu? ;
Să nu fi intervenit cu
“un mic sfat” Cosașu, Ianoși, Oișteanu, tovarășa Lilly Marcou? , nici
veteranul turnător Zalis? Nici MaxKatz, automonitorizatornicul,
citește: fabricantul din nimic al “antisemitismului tradițional
românesc”? ; nici maeștrii săi întru holocaustizare, politrucii Elie
Wiesel, R. Ioanid ? Nici măcar Doamna Monica Lovinescu, nu pentru
întâia oară condiționînd prezența sa de absența lui Goma?
7) Despre cei care fac istoria României
a. Din 23 august 1944
Ocupanții ruși ne-au falsificat istoria prin trimișii : Pauker,
Chișinevschi, Răutu, Roller - de unde termenul:
rollerizare;
b. După decembrie 1989 Pelin ne-a
pelinizat-o;
c. Din 1991 Istoria României a fost
wieselizată;
d
. În 1998 Istoria României a fost traficată prin traducerea
Cărții negre a comunismului de
St. Courtois (în originalul apărut în 1997, deficitar la capitolul
țării noastre prin “grija” lui Karel Bartosek și prin refuzul lui
Courtois de a completa-corija prezentarea României), apoi prin
strădania intelectualilor români de frunte: Blandiana, Onișoru, Rusan,
Liiceanu.
Cum am spus (și am scris, în
Săptămâna Roșie,
capitolul “Când ai crescut în cultul victimei inocente îți vine greu să
accepți ca ai fost un bun călău”), originalul francez ignorase (cu o
exepție:
Pitești de V. Ierunca), toate celelalte texte scrise
de români, traduse în franceză, aflate la îndemâna “responsabilului
capitolului “Europa Centrală și de Sud-Est”, pe nume Karel Bartosek.
Acesta, împreună cu M. Berindei, A. Paruit, A. Lavastine, profitînd de
indisponibilitatea lui F. Maspero, fondatorul revistei
L’Alternative, a pus mâna pe ea și a prefăcut-o, din publicație anticomunistă în una… “eurocomunistă”, rebotezată
La Nouvelle Alternative.
Tovarășul Bartosek (tovarăș al tovarășului Courtois) a aplicat metoda
idioată, a tovarășului de la Cluj, St. Borbély (cum se întâlnesc marile
spirite!), după care… “
ar fi greșit să punem prea mult accent pe
destinul dramaturgului ceh Vaclav Havel, al filosofului maghiar Istvan
Bibo, al scriitorului român Paul Goma sau pe alții, provenind din
intelighenția și să-i lăsăm în umbră pe «oamenii de rând»” - motiv
pentru care nu pomenește de mișcarea pentru drepturile omului din 1977,
solidarizată cu Charta 77, iar dintre “oamenii de rând” nu îl pomenește
pe legendarul Vasile Paraschiv (desco-perit alaltăieri de însuși V.
Tismăneanu). Doamne ferește să fi citat din eseul lui C. Dumitrescu
La Cité Totale, nici din Crăciunaș:
Le dernier regard
; nu au fost pomenite nici cărțile mele “penitenciare” (orișicâtuși
publicate la Gallimard, la Seuil, la Hachette); nici măcar volume ca
La vie en rouge, de Duplan și Giret,
Le KGB en France de Thierry Wolton nu au îndeplinit condițiile de intrare…
În schimb (!) Bartosek îi indică la Bibliografie (extrem de săracă, total nereprezentativă), pe…VladimirTismăneanu, ei da! - cu
volumul în limba română “Fantoma
lui Gheorghiu-Dej”!- și pe autoarea unui text despre… oamenii care l-au
adus pe Ceaușescu la putere - semnat de arhinecunoscuta cercetătoare
Cristina Boico - cu totul întâmplător mătușa lui V. Tismăneanu - oh,
oui.
Să recunoaștem: varianta
românească repară o nedreptate flagrantă a originalului francez: în ea
apare… Blandiana (adevărat, într-o notă de subsol - dar nu este
pomenită Doina Cornea, nici de Dorin Tudoran, nu vine vorba, nici de
Dan Petrescu, nici de Luca Pițu…- ce-om fi vrând: nu aceștia au ‘grijit
ediția, ci ea, Romi, Liiceanu și Onișoru! - se observă);
e. În 2005 Istoria României și a Românilor a fost falsificată prin înființarea Institutului pentru studierea Holocaustului,
imeni Wiesel,
al cărui scop este, nu studierea tragediei evreilor, ci impunerea în
școlile noastre a materiei obligatorii concepută de evrei - și doar de
ei (să nu mi se spună că
goi-ul Pippidi contează - da de unde, niciodată, în nimic nu a contat);
f. Tot în 2005, ca un
fel de compensație acordată și majoritarilor români din România,
guvernul a decis înființarea unui institut pentru studierea
comunismului. Director : istoricul Marius Oprea, adjunct: istoricul
Stejărel Olaru. Cât de onestă, cât de profesionistă a fost inițiativa
de a se, în sfârșit!, apleca și asupra pătimirilor noastre, ale
românilor victime ale bolșevis-mului rusesc, s-a observat numaidecât
prin:
- anunțarea perioadei de
studiu, decapitînd-despiciorînd-o: excluzînd tragedia începută la 28
iunie 1940, și suprimînd “postrevoluția”, permanentul război civil
durînd și azi;
- cooptarea (sic) în
Comisia de studiere a crimelor comuniste a lui “Radu Ioanid”, cunoscut
sionist, antiromân notoriu (crescut, instruit în herghelia lui Serge
Moscovici, din care au ieșit și exemplare ca: M. D. Gheorghiu, Isac
Chiva, A. Lavastine, Maria Mailat…);
g. În 2006 a fost
anunțată o altă mâncare de pește: “Comisia Tismăneanu-Băsescu”. Dacă
aceasta, destinată a cerceta crimele comuniste nu are ca membru al
Colegiului de onoare un pui de bolșevic (I. Ioanid) are ca…
secretar-general al chiar Comisiei care a și început să-i poarte
numele, un alt pui de bolșevic : prietenul vostru “Volo”, altfel :
Vladimir Tismăneanu.
Și, de parcă aceste nenorociri nu ar fi destul de… nenoro-cite, iată că și…
g. …ambasadorul USA în
România, N. Taubman, după ce ne-a demonstrat cu strălucire că un
ambasador nu are rolul de a se ocupa de relațiile țării sale cu
cetățenii țării în care a fost numit, ci de Holocaust, de predarea lui
obligatorie în școli, acțune propagandistică împănată cu amenințări din
repertoriul lui Wiesel (cel de la 3 iulie 1991,
din
New York Times):
“Trebuie să știți că
dacă antisemiții nu sunt criticați [înfierați] în public, veți suferi.
Veți fi izolați, Occidentul vă urmărește cu mirare, cu spaimă, cu
groază”.
De curând, prin cine
știe ce amenințări-promisiuni (să fie întrebat inevitabilul Ungureanu),
ambasadorul Taubman i-a adus pe români până la acceptarea unei
monstruozități, a unei Minciuni a Veacului: re-inaugurarea, în
Cișmigiu, a unui monument al ostașilor americani căzuți pentru
liberarea României… Or toată toată lumea știe că americanii în chesti,
aviatori de bombardiere, înainte de a fi doborîți, ne făcuseră praf și
pulbere, ne amestecaseră cu molozul - la Ploiești, la București, în 4
aprilie 1944, în zona Gara de Nord, unde au murit mii de civili, dintre
care trei sferturi refugiați grupați acolo în vederea “dispersării” în
vestul țării - prefigurînd crima de la Dresda, din anul următor, 1945:
tot refugiați civili din Est erau…
La București, în 4 aprilie 1944 a pierit și unchiul meu Ignat Goma.
Așadar: după exemplul
evreilor care au treabă, n-au, fabrică “dovezi de antisemitism”,
americanii au, n-au treabă, fabrică “prinosuri de recunoștință” (se
recunoaște expresia? , tata, deși fost deportat în Siberia, zicea:
«Americanii sunt un fel de ruși - doar că au mai multe stele pe
drapel»).
Cum de îi rabdă pământul
pe guvernanții români care nu apără interesele românilor, ci pe ale
rușilor și pe ale ucrainenilor (pe lângă interesele, muuult mai
importante ale surorilor, cumnatelor, verișoarelor - chiar și ale
nepoțelelor? ). Cum de mai fac umbră pământului guvernanții români care
nu cunosc istoria elementară a țării lor, România, iar dacă o cunosc,
puțin le pasă de
adevărul ei, ci sunt cu gândul numai la
“considerația” pe care o vor primi (și dolarii! să nu fie uitați
dolarii!) de la acești ruși cu mai multe stele pe drapel…?
9) Despre certificatele de bună-purtare
Armand Goșu:
“In
ultimele zile, v-ati vazut dosarul la CNSAS. E vorba de un dosar
provenit de la SIE, de un dosar lucrat de cei de la Directia de
Informatii Externe a Securitatii”.
Așadar V. Tismăneanu a
avut nevoie de un certificat de ne-securist - de la CNSAS. De ce ? Cine
i l-a cerut? Tăriceanu? Băsescu? R. Ioanid? Ca să-i tragă ei un Club al
Certificaților? Cine le va fi liberat
spravka ceea? Tot ei, după modelul “Certificatului de Revoluționar”?
Nu am nici o încredere
în indivizii care, ținînd să-și “pro-beze” onestitatea pusă sub semnul
întrebării, umblă cu “certificate” ba de revoluționar, ba de absolvent
al Academiei de Jurnalistică, ba de persoană care nu a lucrat în viața
ei pentru, zi-i pe nume: “poliția politică” (Andrei Cornea, filosof,
director-de-direcție și holocaustolog
rasist), când vorbea de
securiștii care o agresaseră pe Monica Lovinescu, le zicea: “membri ai
poliției”. Drăguț. Și ce subțire-diversionist. Ca și “Domnul Iliescu”
în gura lui V. Tismăneanu (dar “Domnul Măgureanu” pe buzele
celui-mai-tânăr-filosof-la-român: Liiceanu? ).
Nu am încredere în
certificatizanții CSNAS - am vrut să spun: confecționatorii, li se mai
zicem: falsificatori. Pentru că am zăbovit cu privirea asupra câtorva
beneficiari, comunic lista lor:
- Gelu Voican
Voiculescu-Sturdza-Clytoris: Prietenul meu Gelu, rănit de
mirarea-dezaprobarea exprimată de mine la apariția lui în banda de
bandiți organizatori ai “revoluției de la 89”. Brucan, Iliescu, Roman,
Măgureanu, a compus în vara anului 1990 o compunere intitulată: “Dosar
de securitate” (al său, dosarul!) și a încercat să-l publice în revista
22. G. Adameșteanu, pe atunci total inocentă, însă nu și
ticăloșită, a refuzat. A aflat N. Manolescu! Pe loc l-a invitat pe
suprașeful Securității iliesciene să aducă la el, la
România literară
“Dosarul de securitate”. Prezentat de redacție (Manolescu-Dimisianu),
animalul care nu există a apărut pe 5 pagini, în două numere, ultimele
pe 1990.
Pe atunci nu se vorbea
de certificat “de la CSNAS”. Se vede însă că autoritatea (i)morală a
lui N. Manolescu (care tocmai luase, imediat după mineriadă, un
interviu lui Iliescu, în care îl domnìse și îl
o-ìse: “Om, cu O
mare”) fusese hotărîtoare. Gelu umbla pe la cocktailuri, în Libia,
distribuia fotocopii, cu autograf, adăugînd, oralmente: «Uite ce scrie
România literară
a lui Manolescu despre mine!» - se oprea la timp, nu explica: «Din
moment ce îmi publica dosarul de securitate, înseamnă că sunt curat, nu
am nimic de ascuns».
Doamne ferește, cum să aibă de ascuns ceva împușcătorul Ceaușeștilor!
Și
Ion Iliescu a cerut și a obținut certificat de CSNAS - ei și? Ce
probează acela: că Iliescu nu a lucrat pentru Securitate, “doar” pentru
NKVD, apoi KGB?
C. V. Tudor: și el este diplomat al CSNAS;
Și Buzura:
Si Uricaru;
Și Voiculescu-Crescent a fost recent spălat, sfințit…
Ei și?
Înseamnă că toți
certificații (de către cine: de către CSNAS, unde nu te mai poți răsuci
de câți securiști - dar securiste! - pe metru pătrat fojgăie) au
devenit curați? Ca “domnul Iliescu” după spălătura de sânge și de căcat
operată de Manolescu, Pleșu, Breban, Simion, Sorescu - și Tismăneanu?
10) Despre a fi sau a nu fi evreu în România
Prietenii, îndatorații
lui V. Tismăneanu i-au sărit întru apărare, acuzîndu-i pe acuzatori că…
l-ar fi acuzat pe “Volo” pentru păcatul-crima de a fi evreu.
Să avem iertare: în
primul rând și fiul meu Filip este evreu, după mamă - și ne înțelegem
bine, împărtășim aceleași valori; în al doilea: din câte știu - și
știu, fiindcă pe mine mă interesează ce se petrece în lume, deci mă
informez - nimeni nu l-a acuzat “pentru că este evreu”. Evreii sioniști
(dar și: Manolescu, Gârbea, Marta Petreu) ne acuză pe noi, românii, că
suntem “antisemiți”, noi însă, românii nu suntem nici sioniști, nici
manoliști, nici martopetriști - nici andreipipidiști. Acuzatorii s-au
înșelat și au înșelat atunci când l-au acuzat pe Vladimir Tismăneanu
doar ca fiu al unor bolșevici evrei veniți pe tancurile sovietice.
Dar tocmai asta
condamnăm noi la veniții-pe-tancuri: faptul că îi acuzaseră - și
trimiseseră la pușcărie! - pe părinți pentru faptele (reale, imaginare)
ale copiilor, pe fii, nepoți, veri, vecini pentru faptele părinților!
Am spus de la începutul
acestui text: nu acesta este păcatul lui V. Tismăneanu - fiindcă nu ne
putem alege părinții - ci altul, altele, nu moștenite, ci câștigate.
V. Tismăneanu,
istoricul, se ferește ca de foc de a ieși din cercul pentru studiere
fixat de el, fixat de fixatori: se ocupă numai de trimișii (sau unșii
pe loc), de primă mărime ai Porții Kremlinului, în scop de
colonizare:
Pauker, V. Roman, Chiși-nevschi, Moghioroș, Gheorghiu-Dej, Bodnăraș,
Iliescu, iar evreilor nu le spune pe nume, ci îi îngroapă în alt abuz
lingvistic (precum anti
semitism): “minorități etnice”. Ce comod:
ca și victimele maghiare ale Holocaustului, repartizate de Wiesel la
vecini (și ocupați, evreii bolșevici au fost împrăștiați la rubricile
unguri, cehi, polonezi, bulgari, ruși. Sub umbrela “obiectivității
istorice” (dar V. T. nu este istoric!), încearcă - și reușește - să
reabiliteze mai degrabă pe ici decât pe colo sinistre figuri ca Ana
Pauker, în schimb (!) să zugrăvească în negru figuri antipatice lui și
familiei sale: Ceaușescu, Răutu, Radu Florian…
11) Ce fel de istorie a României vrea V. Tismăneanu?
Ceea ce i se poate
reproșa (și trebuie să i se reproșeze) lui Vladimir Tismăneanu este, nu
faptul că este evreu (ei și? este ceea ce este!), ci faptul că, evreu
printre
goi (români), este insensibil la viața și la moartea
goi-lor;
nu i se poate reproșa că este fiu de bolșevici evrei care doar rău au
făcut băștinașilor - ci că nu a renunțat la granița mentală reproducînd
granița reală (Zidul ! Autozidul!) separînd iremediabil “Cartierul
Primăverii, cuibul de bolșevici” și restul țării,
populația.
El nu poate, nu vrea să accepte că există și
altceva, altfel
decât propria persoană, propria categorie, propriul clan. De pildă,
pentru el, umanist, nu există suferința palestinienilor, nici
injustiția, nici neomenia cu care sunt tratați, ei băștinașii, de către
invadatorii israelieni (să nu invoce “dreptul istoric”: Filistenii erau
oamenii locului, sedentari atunci când Evreii, păstori, au dat peste
ei, venind din Mesopotamia). Nu am citit și nu am auzit ca cineva să fi
citit vreun rând de măcar înțelegere, dacă nu de compasiune (i-aș cere
prea mult dacă aș rosti “fraternitate”) pentru altă comunitate
oprimată, alungață de la vatra ei: a palestinienilor. Nu, nu. Deși
există atâția evrei normali și celebri (nu chiar ca și “profesorul de
la Maryland”) și tot din aria rusească proveniți: Menuhin, Barenboim,
ba chiar și dintre evreii noștri: Sami Damian. Aceștia au riscat
normalitatea - și au fost tratați, cum altfel, decât de “antisemiți”.
Vladimir Tismăneanu - și
asta va fi concluzia mea - o persoană structural insensibilă (istoria
se face și cu inima, nu? , chiar riscînd o abatere subiectivă); pe el
îl interesează - vezi-i bibliografia -
personalitățile-care-fac-istoria, chiar dacă părintele său, Leon
Tismăneanu, ne obliga, ne soma să credem că… masele; îl preocupă
cancanurile, mâncătorìile, întreturnătoriile mafioților bolșevici - și
nu cei care au suferit, care și-au pierdut viața (unii și sufletul) sub
șenilele de tanc sovietic ale Marii Terori de la Răsărit.
Ce fel de “istorie” va superviza, dirija “Volo” - altfel băiat bun, serviabil - dacă nu are
mijloacele?
Fiindcă nu le are; el nu
a văzut, nu a auzit ce se petrecea dincolo de Zidul Ierusalimului
Cartierului Primăverii unde a copilărit și unde s-a întors. V. T. este
surd, orb, nu are odorat, deci nu știe cum “arată” mirosul de sărăcie,
mirosul de fără-acoperiș (dacă tovarășii tovarășilor părinți ai săi îi
alungaseră din case și le luaseră locul, fără măcar a schimba
cearceafurile…); mirosul de frică-de-arestare, de
frică-de-exmatriculare din facultate (ei, da: catedra de marxism-
stalinism se
ocupa și de “purificarea” corpului studențesc, iar C. C. al UTM -
reprezentat de Trofin, Petre Gheorghe, C. Burtică - și Ion Iliescu! -
un an întreg, 1958, a tot pus la-zid și pe rug sute de studenți
potențial periculoși,
drept care i-a exmatriculat); mai departe: miros de-frică-de-anchetă;
mirosul de sudoare (de frică), de urină-sânge-căcat din timpul anchetei
la Securitate. Dar mirosul de moarte știe el cum… miroase?
Va realiza comanda
prezidențială a unei Istorii a României din ultima jumătate de veac
alcătuită doar din portretele monștrilor comuniști, mai mult sau mai
puțin feroci, mai mult sau mai puțin buni părinți?
De acord - dar victimele? Unde sunt victimele - milioane -din “Istoria” lui Tismăneanu Vladimir?
Grav handicapat de
originea sa de evreu basarabean, inima nu-l va lăsa să aducă vorba și
despre imensa - și actuala - tragedie a românilor basarabeni și
bucovineni treziți în 28 iunie 1940 robi ai rușilor, cu identitatea
schimbată, cu alfabetul schimbat, cu o matrie mașteră: nu mai erau
români, nu mai vorbeau limba română, drapelul nu mai era tricolor, țară
nu le mai era România, ci Marea Uniune Sovietică! Violentați, umiliți,
pângăriți în credința lor creștină de evreii bolșevici, mult mai răi
decât rușii-curați - unii prieteni, vecini, colegi deveniți de
nerecunoscut: turbați de ură față de români, mai ales dacă aceștia erau
militari și se retrăgeau, umiliți de ordinul de a nu răspunde
agresiunilor, în Săptămâna Roșie; după aceea jefuiți de pâinea pe care
ei o făcuseră, alungați din casele pe care ei le zidiseră, arestați,
anchetați, unii deportați în Siberia, alții împușcați pe loc.
Cum să-i compătimească
V. Tismăneanu pe basarabeni și pe bucovineni, când treaba murdară, de
zapcìi-caralìi, de călăi în slujba rușilor o făceau evreii - mulți
cunoscuți de părinții săi: Perahim, Sorin Toma, Roller…? Cât de drept
va fi V. T. în judecățile sale istorice - ziceam că se va studia și
perioada dina-inte de 1946…- atunci când va ajunge la episodul
refugiaților din martie 1944? Va accepta, el, făcînd parte dintr-o
comunitate care a dat realitatea și expresia “Ovreiului Rătăcitor” (așa
zicea tata că ajunsesem noi), că există durere și mai sfâșietoare, cea
a “Ovreiului rătăcitor în proprie țară” - când acest efect avea această
cauză:
comunismul rusesc? - cel pe care îl visaseră părinții
săi și pentru a cărui realizare renunțaseră și la gândire logică și la
inimă (caldă, în principiu), devenind roboți ai Distrugerii, ai
Terorii, ai Ororii? Ce va înțelege el din continu-area dramei
refugiaților, (re)fugind, ascunzîndu-se prin păduri, prin peșteri de
frica ocupanților și prinși, legați, predați jandarmilor, jandarmii
rușilor - pentru a fi “repatriați în Siberia”?
Și cum va percepe el Istoria
cotelor, Istoria
colectivizării? Cum
să accepte - cu inima și cu capul - că decembrie 1989 nu a însemnat
încetarea Terorii bolșevice, că de atunci a continuat prin războiul
civil ațâțat de “domnul Iliescu”, cu care el conversase despre război,
despre pace, de “domnul Brucan”, coleg de bancă revoluționară cu
părinții săi, de “domnul Petre Roman”, fiul altui “domn” și acela “erou
din Spania”, Valter?
Acestea au fost întrebări la care am și dat răspunsul:
Nu, Vladimir Tismăneanu nu este deloc omul potrivit la locul potrivit.
Prezența lui în fruntea
unui organism de o asemenea importanță pentru trecutul dar și pentru
viitorul nostru este o eroare care ne va costa alți ani, alte decenii
de “tranziție” (citește: încremenire, dare îndărăt, retrogradare).
Cum adică: nu se găseau
istorici onești, serioși, cunoscători ai “materiei” și ai meseriei? Tot
la cârpaci, la peticari, la improvizați am recurs? Există oameni din
toate generațiile care au, totuși, idee despre Istoria Contemporană -
cine a avut ideea nefericită, nocivă de a face, mai ieri apel la
“salvatori” de teapa lui R. Ioanid, acum la un băiat simpatic, dar
atât:V. Tismăneanu?
De Iliescu, Năstase,
Constantinescu, Ciorbea, Tăriceanu, Băsescu - chiar și de Ungureanu -
nu se va mai vorbi peste un deceniu, însă despre această această
iresponsabilă ușurătate, criminală neseriozitate de a trata - pentru a
câta oară? - Istoria României se vor rosti stră-stră-strănepoții
noștri; cu fălcile strânse, cu lacrimi de ciudă și de mânie - și de
rușine.
Se vor întreba: Ce fel de oameni am fost noi? Și își vor răspunde, cu năduf:
«Oameni de nimica, asta au fost!»
Paul Goma
P. S. Intr-un interviu cu A. Bădin din Adevărul din 13 iunie a. c. : V. Tismăneanu declară senin:
“domnul
Goma a publicat si o scrisoare pe care i-am adresat-o în nume personal.
M-a costat mult sufleteste sã decid cã nu pot colabora cu domnul Goma
din motive de standarde profesionale. Am avut bunã credintã în relatia
cu dl Goma, iar domnia-sa, ulterior, si o spun acum pentru prima datã,
mi-a trimis o scrisoare care se încheia cu cuvintele "îmi cer iertare"”
Este
adevărat că i-am trimis o scrisoare în care îmi ceream iertare pentru…
eroarea de a fi “sudat” două paragrafe, atribuindu-l, nedrept, pe al
doilea lui V. Tismăneanu. Or el translează iertarea la… publicarea pe
internet a scrisorilor. Îl informez că pentru această faptă (scrisorile
publicate pe internet) nu-mi cer și nu-mi voi cere iertare. PG
http://paulgoma.free.fr