Who's Online
Exista in mod curent, 36 gazda(e) si 0 membri online.
Sunteti utilizator anonim. Va puteti inregistra gratuit dand click aici |
Languages
Select Interface Language:
|
| |
Jurnal: Mascarada. "Televizorul este un drog ce creeaza dependenta"
Scris la Friday, October 27 @ 08:54:19 CEST de catre asymetria |
Cititor scrie "„Televizorul este un drog ce creeaza dependență și nu este mai puțin nociv decât opiul, heroina sau alt narcotic”.
Televiziunea - așa zis – Română, postdecembristă, “liberă” de noțiunea adevărului, a realității și a bunului simț a pus în
scenă un serial de spectacole TV sub incitantul generic MARI ROMÂNI. Cu tristețe, am constatat că acestea au fost realizate submediocru și regizate execrabil. Comentatorii, fie neabilitați pentru astfel de judecăți de valoare, fie pur și simplu ignoranți ori rău intenționați, împreună cu moderatorii-prezentatori, „dotați” sub orice barem al profesionalismului - un fel de “maneliști” sui generis - s-au străduit (și au și reușit) ca serialul să se situeze foarte departe de ceea ce sugera genericul.
„Televizorul este un drog ce creeaza dependență și nu este mai puțin nociv decât opiul, heroina sau alt narcotic”.
Televiziunea este o modalitate subtilă de control al minții, la fel sau chiar mult mai nocivă pentru organism decât oricare alt drog. Drogurile constituie o amenințare la adresa ordinii sociale, televiziunea este însă un drog esențial care creează dependență, transformându-ne într-un fel de mutanți, alterându-ne nivelul de cunoștiință, pentru a putea face posibilă dorința de evadare din vicisitudinile realității cotidiene. Pentru noua metodă de spalare de creier, românii (dar nu numai ei) sunt hipnotizați folosindu-se tehnici subtile care, cuplate cu efectul televizorului asupra undelor creierului, fac sa pară infantilă ingeniozitatea celor mai erudiți psihologi. Ce și-ar putea dori mai mult un guvern sau o altă organizație decât o masă de zombie ușor manevrabili?
Televiziunea - așa zis – Română, postdecembristă, “liberă” de noțiunea adevărului, a realității și a bunului simț a pus în
scenă un serial de spectacole TV sub incitantul generic MARI ROMÂNI. Cu tristețe, am constatat că acestea au fost realizate submediocru și regizate execrabil. Comentatorii, fie neabilitați pentru astfel de judecăți de valoare, fie pur și simplu ignoranți ori rău intenționați, împreună cu moderatorii-prezentatori, „dotați” sub orice barem al profesionalismului - un fel de “maneliști” sui generis - s-au străduit (și au și reușit) ca serialul să se situeze foarte departe de ceea ce sugera genericul. Emisiunile TV respective aduceau mai degrabă cu binecunoscuta reclama de bâlci: „Pe afară-i vopsit gardu’... înâuntru-i leopardu’...” decât cu o prezentare sobră și echidistantă. Deosebit de regretabil este, după părerea mea, că unii pretinși „intelectuali autentici” s-au prostituat fără jenă, în văzul a milioane de oameni, descalificându-se prin alcătuirea unor documentare din categoria "Opera de trei parale" și complăcându-se în jocul murdar al parodierii a tot ce înseamnă noțiunea de ROMÂN. „Calomniez, calomniez, il en restera toujours quelque chose!”
Nu am avut nici timpul necesar și nici răbdarea, pentru a putea viziona toate aceste reprezentații „sfertodocte”, ale “serialului” menționat. Unele au fost chiar grotești, cum ar fi documentarul despre Ștefan cel Mare (stropit abundent cu Ketchup de însuși autorul său, chipurile pentru a reda aspectul „sâgeros” al unei bătălii), ca și făcătura cu pretenții de documentar despre Mareșalul Ion Antonescu. Istoricul, „avocat al apărării” mareșalului, cum a fost etichetat de prezentatoare s-a comportat lamentabil, da capo al fine, asemănându-se până la similitudine, cu „avocatul apărării” din simulacrul de proces al Ceaușeștilor. El a reușit astfel să interpreteze celebra „arie calomniei”, nu la fel de talentat ca Don Basilio, dar la fel de calificat ca Bărbierul din Sevilla. În cazul lui, cea mai mare minciună rămâne doar „adevărul lui” trunchiat și scos din contextul evenimentelor vremii. „Machiavelismele” fac parte integrantă din contemporaneitate, nu-i o noutate pentru nimeni.
Asemenea lui, un alt istoric-comentator-făcător-de-documentar pomenea de cunoașterea „în întreaga lume” a lui Richard Wurbrandt. Dacă s-ar fi efectuat un sondaj, risc sa apreciez că nici 0,01% din români n-au auzit de acest personaj; concluzia - lista nu a fost constituită dupa voturile telespectatorilor ci la „comandă”.
Ca să înscrii in lista primilor zece MARI ROMÂNI un “flotant” pe meleagurile românești, un profitor, atât de pe urma învățăturii la școala moscovită, cât și din oportunitățile prilejuite de “răsturnarea situației” , un om care nu a făcut nimic pentru români, este nevoie de tupeu; dar nu el este de vină. Așa au sunat, probabil, “indicațiile prețioase” venite de undeva, din sfere străine de neamul românesc (ca și personajul în cauză). Lecturând unul din forumurile de pe Internet, am remarcat urmatorul comentariu: “Tocmai am văzut emisiunea TV de joi seara despre Mari români cu "confruntarea" Eminescu - Wurbrandt. Până la urma Florin Iaru și-a călcat pe inimă și a spus: „cvasitotalitatea voturilor pentru pastor vin din USA și anume de la câteva comunități penticostale, în care probabil marea majoritate a "fraților" nici măcar nu știu unde e România pe hartă.”
Ca să introduci un astfel de personaj în lista MARILOR ROMÂNI, ignorând martiriul lui Constantin Brâncoveanu mi se pare de-a dreptul o mârșevie, o insultă nemeritată. Ca să pui pe românul Mihai Eminescu în aceeași balanță cu “românul flotant” Richard Wurmbrand, mai mult decât atât, acesta să-i devanseze ca poziție pe Mihai Viteazul, pe Mareșalul Ion Antonescu, pe Alexandra Ioan Cuza, pe Mircea Eliade, pe Constantin Brâncuși și dece nu, pe Nadia Comăneci - ca să un-i numesc decât pe cei trecuți pe listă - mi se pare mai mult decât absurd, mi se pare ceva incalificabil. Din cât am vizionat, doar documentarul actorului Mircea Diaconu s-a înscris în decența obligatorie ce se impunea față de marile personalități ale istoriei românilor, cu „luminile” și „umbrele” lor.
Un lucru foarte „curios” l-am constatat când am încercat să votez pentru unul din cei zece. Am sunat la numărul de telefon indicat pe ecran și... surpriză - robotul mi-a comunicat: "Postul telefonic este deranjat temporar". Crezând că eu am greșit, am format numărul de mai multe ori, de fiecare dată, invariabil, primind aceeași replică. M-am așezat în fața tastelor, dorind să transmit votul la adresa electronică de pe Internet. Ce credeți? După ce am scris adresa, mi-a apărut anunțul ca pagina este "în revizie". Ce ghinion pe capul meu!?! Mă întreb câți vor mai fi fost în situații similare? Toate acestea se petreceau în vreme ce pe ecranul televizorului, procentele "votanților" se modificau cu rapiditate... NO COMMENT!
Trăim într-o lume nouă, doar că nu este nici mai buna, nici mai sănătoasă decât cea dinainte. De fapt, ea începe să semene din ce în ce mai mult cu “vremurile întunecate”, cu gloate de analfabeți care se supun autorității unui nou tip de „luminați”. Circul organizat de instituția publică TVR, plătită din taxa impusă contribuabilului român, din bugetul statului (indirect tot de la populație, deci dublă impozitare), dar și din sumele, deloc neglijabile provenite din publicitate este de neacceptat.
Prin prestația sa, TVR a demonstrat, odată în plus, că nu este altceva decât un nou instrument de spălare a creierelor și de îndobitocire premeditată a românilor.
Ion Măldărescu
"
|
| |
Azi
Inca nu exista cel mai bun articol, pentru astazi. |
Societatea de maine
Daca nu acum, atunci cînd? Daca nu noi, atunci cine?
S'inscrire a Societatea de maine
Intrati in Societatea de maine
Exercitiu colectiv de imaginatie sociala
|
|
|
Inscriere : fr.groups.yahoo.com
Se dedica profesorului Mircea Zaciu
|
Ferește-te deopotrivă de prietenia dușmanului ca și de dușmănia prietenului.
Viteazul privește pericolul; cutezătorul îl caută; nebunul nu-l vede.
Nicolae Iorga
|
Identificare
Inca nu aveti un cont? Puteti crea unul. Ca utilizator inregistrat aveti unele avantaje cum ar fi manager de teme, configurarea comentariilor si publicarea de comentarii cu numele dvs. |
|
|